Ana Likar: Diorama II

Projekt Diorama II umetnice Ane Likar za izhodišce jemlje depo Prirodoslovnega muzeja Slovenije, ki se nahaja v ljubljanskem nakupovalnem kompleksu BTC City. V njem je že desetletja shranjen velik del muzejske zbirke, cetudi pogoji za vzdrževanje le-te niso povsem ustrezni.

Umetnica je delo zacela leta 2018, ko je informacije, fotografije in zapiske o zbirki, ki je ni na ogled, zacela kot nekategorizirane strani vstavljati v knjige knjižnice Univerze za uporabne umetnosti na Dunaju, kjer je študirala likovno umetnost. Namig na ta del lahko prepoznamo v mednarodnih standardnih knjižnih številkah v vitrini, ki oznacujejo nekatere izmed knjig pod kljucno besedo »prihodnost«, v katerih je vzporedno muzejski ustvarjala lastno nevidno zbirko. Fragmente slednje lahko uporabniki knjižnice odkrijejo zgolj po nakljucju.

Lastno zbirko je umetnica sproti dokumentirala, kasneje pa je zapiske zbrala in izdala v knjižici, ki je tu predstavljena v dveh okvirjih. Poleg njiju vidimo še tri fotografije, ki so nastale med obiskom depojskih prostorov, vse skupaj pa predvsem sugerira, da se vecji del zgodbe nahaja nekje drugje, izven našega dosega. Depo prirodoslovne zbirke, ki med drugim vkljucuje vretencarje, žuželke in herbarije, daje zahvaljujoc svoji nenavadni lokaciji vtis, da ne le caka na boljši prostor, ampak da caka v zasedi. Ustvarja obcutek, da je v svoji lociranosti med vec sto trgovinami pravzaprav nenavadno živa. Medtem ko se tisoci obiskovalcev sprehajajo po nakupih, v ozadju pritajeno cakajo živali in redkokdo ve, katera izmed hal jim pripada. Prav v napetosti med živim in neživim avtorica prepozna sticišce, ki problematiko Prirodoslovnega muzeja poveže z umetniškimi pa tudi širše družbeno-politicnimi vprašanji. V cakanju na nek boljši prostor in cas, ko se zdi, da vse zgolj hibernira, je mogoce prepoznati sledi sprememb – v opeki neznane zgradbe, ki stoji na mestu dragocenih kristalov, v številkah, ki napeljujejo na prihodnost, v osi, ki je našla pot ven. 

Vitrina četrtletja je bila na ogled od 20. 1.2022 do 1. 7. 2022


  • Fotografija: Ana Likar
    Fotografija: Ana Likar
  • Fotografija: David Kunc
    Fotografija: David Kunc
  • Fotografija: David Kunc
    Fotografija: David Kunc
  • Fotografija: David Kunc
    Fotografija: David Kunc
  • Fotografija: David Kunc
    Fotografija: David Kunc
  • Fotografija: David Kunc
    Fotografija: David Kunc
  • Fotografija: David Kunc
    Fotografija: David Kunc

Prijavite se na e-novice