Ne spreglejte!

Naše malo veliko morje

Čeprav majhno, je slovensko morje pomemben del naše naravne dediščine. Je del velikega svetovnega morja, s katerim smo ljudje neločljivo povezani. V njem je nastalo življenje, ki se je v milijonih let razbohotilo v neverjetni raznolikosti. 

Več

Kitajsko slikarstvo - družinska delavnica

25. 4. 2015
ob 11. uri

Duga od dveh delavnic v Mesecu tajvanske kulture, ki jih pripravljamo v sodelovanju z Oddelkom za azijske in afriške študije na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljan. Na delavnici vam bo akademska slikarka doc. dr. Huiqin Wang, približala osnove kitajskega slikarstva, ki v sebi združuje razumevanje celotne tradicionalne kitajske kulture.

VSTOPNINE NI, število mest je omejeno. Brezplačne vstopnice so že na vojo pri blagajni muzeja.

Kitajska kaligrafija in tradicionalno slikarstvo v zgodovini Kitajske zavzemata prav posebno mesto. Umetniki so s svojevrstnim čopičem, črnilom in vodo na poseben način na papir ali svilo prenašali svoje občutke in razpoloženje ter večkrat na prikrit način izražali odpor do družbenih dogem in pravil. V umetnosti sta kaligrafija in slikarstvo prevzeli dominantno vlogo vse od desetega stoletja naprej, umetniki  pa so bili del visoke kulture elite, ki jim je prinašala slavo in ugled.

Kitajska kaligrafija in tradicionalno slikarstvo imata skupen izvor. Obe uporabljata iste pripomočke, težnje kaligrafskih prvin pa so se s slikarji izobraženci, ki so bili izurjeni v kaligrafiji, prenesle tudi v slikarstvo. V ospredju kitajskega slikarstva tako nikoli ni prevladala težnja po realističnem upodabljanja, temveč ekspresivna moč potez, ki je umetnikom omogočala izražati čustvena stanja, notranja razpoloženja in lastno osebnost. Pri tem so pogosto zavračali konkretno zunanjo formo in težili k bolj abstraktnim dimenzijam slikarstva.

  • Avtor Pan Tianshou, naslov: Jastreb
    Avtor Pan Tianshou, naslov: Jastreb

več o Wang Huiqin

več o Oddeleku za azijske in afriške študije