Prva od dveh delavnic v Mesecu tajvanske kulture, ki jih pripravljamo v sodelovanju z Oddelkom za azijske in afriške študije na
Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljan. Na delavnici vam bo akademska
slikarka doc. dr. Huiqin Wang, približala osnove
kitajske kaligrafije, ki v sebi združuje razumevanje celotne
tradicionalne kitajske kulture.
VSTOPNINE NI, število mest je omejeno. Brezplačne vstopnice so že na vojo pri blagajni muzeja.
Kitajska
kaligrafija in tradicionalno slikarstvo v zgodovini Kitajske zavzemata prav
posebno mesto. Umetniki so s svojevrstnim čopičem, črnilom in vodo na poseben
način na papir ali svilo prenašali svoje občutke in razpoloženje ter večkrat na
prikrit način izražali odpor do družbenih dogem in pravil. V umetnosti sta kaligrafija
in slikarstvo prevzeli dominantno vlogo vse od desetega
stoletja naprej, umetniki pa so bili del
visoke kulture elite, ki jim je prinašala slavo in ugled.
Kitajska
kaligrafija in tradicionalno slikarstvo imata skupen izvor. Obe uporabljata
iste pripomočke, težnje kaligrafskih prvin pa so se s slikarji izobraženci, ki
so bili izurjeni v kaligrafiji, prenesle tudi v slikarstvo. V ospredju
kitajskega slikarstva tako nikoli ni prevladala težnja po realističnem
upodabljanja, temveč ekspresivna moč potez, ki je umetnikom omogočala izražati
čustvena stanja, notranja razpoloženja in lastno osebnost. Pri tem so pogosto
zavračali konkretno zunanjo formo in težili k bolj abstraktnim dimenzijam
slikarstva.